• +36 26 340 548, +36 30 177 51 51
  • info@drdalloul.hu
  • 2011 Budakalász, Klisovác u. 6.
  • Telefon a rendelés alatt

    Telefon a rendelés alatt

    Kedves Szülők, Gyerekek!
    Egy olyan problémáról szeretnék írni, melynek tudom, nem biztos hogy lesz megoldása. Pro és kontra érvek, vélemények sorakoznak fel abban a témában, ami nem más, mint a rendelés alatti telefonos megkeresések, illetve az igény a telefonon történő tanácsadásra.
    Tudom nagyon nehéz ez a kérdés, hiszen mikor máskor érnének el telefonon legbiztosabban, ha nem a rendelési időben. Amennyiben van rá idő, és mód, minden telefonhívásra szívesen válaszolok, és meg tudjuk beszélni a kérdéseiket.
    Van olyan alkalom azonban, amikor nem tudok a telefonhoz jönni. Sokszor 30-40 beteget látunk el naponta, és ez a kiterjesztett, gyakran 4,5 órás rendelési idővel számolva is gyermekenként csupán 7-8 perces vizsgálati időt jelent. Szakmai szempontokat figyelembe véve, a biztonságos betegellátást szem előtt tartva, sajnos ennél alább nem tudom adni. Ilyen körülmények között, ha 10-15 telefonra kell válaszolnom, az szinte lehetetlenné teszi a munkámat. Arról nem is beszélve, hogy szülőként, 1-1,5 óra várakozás és a vizsgálat után, a diagnózis közlése előtt, ha azt kell hallgatni még 5 percig, hogy hogyan adok telefonon instrukciókat egy másik gyermek ellátásához, az több mint bosszantó, és jogosan lehet figyelmetlenségnek, tiszteletlenségnek értékelni. Higgyék el, beteg gyermekük szülőjeként a rendelőben ezt Önök sem szeretnék átélni.
    A fenti szituáció elkerülése érdekében a jövőben a következőeket kérem Önöktől, és az alábbiakra lehet számítani:
    • Minden nem sürgős kérdéssel forduljanak hozzám bizalommal e-mail címemen: info@drdalloul.huIlyenek legtöbbször a beutalás, igazolás kérések, recept kérések, táppénzel kapcsolatos ügyintézés
    • Hogy a kérdéseikre könnyebben megkaphassák a választ, alább közlök egy listát a gyakori telefonos kérdésekről, és válaszokról, kérem telefonálás előtt nézzék ezt át.
    • Ha a beteglétszám engedi, szívesen konzultálok bármely témában Önökkel rendelési időben is.
    • Ha szorított a tempó, Ildikó, Asszisztensem veszi majd fel a telefont. pár kérdéssel eldönti, hogy akut helyzet áll-e fenn. Ha nem, elkéri telefonszámukat, nevüket, és ha az idő engedi a rendelés közben, vagy utána, visszahívom Önöket.
    A telefonon feltett gyakori kérdések, és válaszok:
    • Időpontot szeretnék foglalni az aktuális rendelésre, van-e mód erre?
    Időpontot csak a honlapomon, online van mód foglalni. www. drdalloul.hu
    A honlapon keresztül már nem tudok időpontot foglalni, lehet-e telefonon most?
    Időpontot csak a honlapomon, online van mód foglalni. www. drdalloul.huAmennyiben ezt nem tudja megtenni, az azt jelenti, hogy nincsen már több időpont. Ebben az esetben normál működési rend szerint, érkezési sorrendben látjuk majd el Önöket.
    • Le lehet-e vinni gyermekem a rendelőbe most?
    Természetesen bármikor le lehet hozni a gyermekeket a rendelőbe, rendelési időben. Senki sem marad vizsgálat nélkül, addig dolgozunk, amíg van beteg a váróban. Kérem a rendelési időkre legyenek tekintettel.
    • Mennyien vannak most a rendelőben?
    Teljesen irreleváns információ, és teljesen mindegy is. 5 perc alatt ez úgyis megváltozhat. Ha úgy érzi, hogy orvosi vizsgálatra van szükség, jöjjenek le. Ha a lehetséges hosszú várakozási idő eltántorítja, gondolja át, tényleg szükséges-e a vizsgálat.
    Érdemes-e most levinni a gyermeket a rendelőbe, vagy várhatok még vele?
    Sajnos erre a kérdésre paradox módon korrekten csak a vizsgálat után lehet válaszolni. Telefonon, látatlanban nehéz nyilatkozni erről, és nem is szeretek. Ennek eldöntése a szülő kompetenciája. Mindenki, aki megjelenik a rendelésen, az korrekt ellátásban fog részesülni.
    • Igazolást szeretnék kérni. Le kell vinnem a gyermeket a rendelőbe ehhez?
    Gyermeket akkor kell a rendelőbe hozni, ha beteg. Amennyiben a gyermek gyógyult, és a szülő saját hatáskörben úgy döntött, hogy nem volt, és jelenleg sincsen szükség orvosi vizsgálatra, akkor a betegség tényét, és az otthoni ápolás idejét e-mailben jelezze nekem, ami után az igazolást a következő szöveggel állítom ki: A szülő elmondása alapján fent nevezett gyermek tól … ig beteg volt, ezért otthonában ápolták. Orvosi vizsgálat nem történt.
    • Ki tudna-e jönni a doktor úr hozzánk, nem szeretnék sokat várni a rendelőben?
    A rendelőben diagnosztikus berendezések, terápiás eszközök, asszisztencia áll rendelkezésre a színvonalas betegellátás biztosítása érdekében. Ezt feladni pusztán kényelmi szempontokat figyelembe véve súlyos hiba. Az otthoni ellátás nem biztonságos, és gyakran tévedésekhez, felesleges gyógyszer felírásokhoz vezethet. Ezért azt, csak egészséges az újszülöttek látogatása alkalmával, valamint nem mozgásképes beteg esetén tartom elfogadhatónak. Súlyos állapot, vagy állapotrosszabbodás esetén, az országos mentőszolgálat értesítendő. Az ilyen esetekről részletesen a honlapomon olvashatnak. www.drdalloul.hu
    • Ha lemegyek a rendelőbe, be tudok menni 30 perc múlva? A másik gyermekemért kell mennem utána az oviba.
    Minden családnak, minden szülőnek, és gyermeknek kellemetlen a betegség, ami sokszor nehéz logisztikai probléma elé állítja Őket. Senki problémája sem előbbre való mások gondjainál, ezért az ilyen jellegű kéréseket nem tudom mindig figyelembe venni. Amennyiben az igazságosság keretein belül módomban áll segíteni ebben, akkor természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy az összes igény teljesülhessen.
    • Maradt otthonról gyógyszerem az előző évről. Beadhatom-e a gyermeknek?
    A kérdés további konzultációt igényel vagy visszahívást követően, vagy a rendelőben a gyermek vizsgálatát követően.
    Doktor úr felírt tegnap egy gyógyszert, de nem kezdtük el szedni. Rosszabb lett a gyermek állapota. most elkezdjük?
    Igen, és ha az állapotrosszabbodás ismételt vizsgálatot indokolt, várom Önöket a rendelőben.
    • Szóltak a bölcsiből/ovíból, hogy gyermekem lázas/hasmenése volt, és kérték hogy vigyem haza, de út közben kérjek igazolást a rendelőben. Tényleg bevigyem a gyermeket?
      Általában erre a kérdésre a “nem” a válaszom. Világos hogy van olyan körülmény amivel a gyermek nem maradhat a közösségben, de az érdeke nem az, hogy csak az igazolás begyűjtése miatt lázasan, betegen várjon 1 órát a rendelőben valami olyan kórállapot miatt, amit egyébként otthon kezelnének orvosi vizsgálat nélkül.  Enyhe betegség esetén azt gondolom hogy haza kell vinni a gyermeket, és amennyiben 1-2 nap alatt panaszai nem enyhülnek, el kell hozni a rendelőbe.  Természetesen lehetnek olyan esetek (súlyos elesettség, komoly betegség, stb) amikor a rendelőbe vezessen az első útjuk, de előtte mérlegeljék hogy mi a legjobb a gyermeknek.

     

     

    A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

    A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

    Bezárás